Bijesna Splićanka: U Poliklinici ‘Oftalma‘ su mi lagali da, zbog epidemioloških razloga, moram kod njih kupiti naočale pa tek onda dobiti dioptriju!

Koronavirus postao je idealan izgovor za mnoge ucjene i nepoštene poslovne prakse, a čini nam se da je upravo o tome riječ i u slučaju splitske poliklinike za očne bolesti koja je, svjedoči nam čitateljica (podaci poznati redakciji), početkom ovog tjedna odbila unaprijed dogovoreni pregled preko Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), jer pacijentica nije htjela pristati na njihov neuobičajen uvjet.

Naime, iz poliklinike tvrde, a stavili su i obavijest na svoja ulazna vrata, uvjet pregleda je da pacijenti informacije o svojoj dioptriji mogu dobiti samo ako će naočale ili stakla nakon pregleda kupiti isključivo kod njih, jer će u suprotnom ostati bez nalaza! Kao razlog navode upute Stožera civilne zaštite, navodno, kako bi se ograničilo kretanje ljudi i eventualno širenje virusa, bez obzira na to što se cijela situacija odvila u ponedjeljak 11. svibnja, dakle kada su mjere već poprilično popustile.

– Šokirana sam, pomalo uznemirena, prvenstveno želim da ovo iziđe u medije kako se ovakva situacija više ne bi ponovila. Prijavila sam ih HZZO-u, sada čekam rasplet situacije, uvjerena sam kako je riječ o čistom iskorištavanju neupućenih pacijenata – govori nam čitateljica koja se na pregled zapisala u prvom dijelu ožujka, prije izbijanja pandemije. Kako se bližio 11. svibnja, dan pregleda, odlučila je nešto ranije kontaktirati kliniku i provjeriti može li se pregled, s obzirom na situaciju s koronavirusom, još uvijek obaviti.

NADOPLATA OD 100 KUNA

– Riječ je o poliklinici za očne bolesti “Oftalma”, u Ćiril-Metodovoj ulici. Njima sam se početkom ove godine javila s uputnicom koju mi je izdala moja obiteljska liječnica, zbog okulističkog pregleda, s obzirom na uznapredovale probleme s vidom. Odmah nakon dolaska sam obaviještena da oni obavljaju preglede vida na teret HZZO-a, dakle uz uputnicu, ali i uz nadoplatu od sto kuna. Pristala sam. Budući da se u međuvremenu dogodila izvanredna situacija s koronavirusom, očekivala sam da bi pregled mogao biti odgođen, pa sam tri dana ranije nazvala navedenu polikliniku radi provjere termina.

Tom prilikom sam dobila odgovor da moj termin nije promijenjen, te da uz adekvatnu zaštitnu masku mogu doći u ponedjeljak na pregled, ali mi po uputama epidemiologa ne mogu dati podatak o dioptriji osim ako kod njih ne izradim stakla ili kupim naočale. Ostala sam zatečena takvim uvjetom. Budući da sam tražila da mi se takva odluka pojasni, prvo mi je rečeno da je to preporuka, a zatim da je riječ o naredbi epidemiološke službe, a sve “kako pacijenti ne bi hodali tamo-ovamo s nalazom”

Čak mi je rečeno kako će, za slučaj da se odmah ne mogu odlučiti za izradu stakala ili kupnju naočala, podatak o mojoj dioptriji zadržati dok se ne odlučim na kupnju – kazuje nam Splićanka, koja se ovakvom odgovoru nije nadala, te se osjetila poniženom. Željela je dobiti jasnije odgovore na pitanja o svojim pravima i obvezama.

UGROŽENA PRAVA

– Kako sam ustrajala u tome da nakon pregleda imam pravo dobiti podatak o svojoj dioptriji i sama odabrati gdje ću eventualno izraditi dioptrijska stakla ili kupiti naočale, rečeno mi je da me onda neće ni pregledati, a da će mi uputnicu vratiti poštom. Tom prilikom odbila sam im potvrditi svoju adresu, te sam ustrajala na tome da ću doći na pregled i da mi trebaju ili predočiti odluku epidemiološke službe na koju se pozivaju ili dati podatak o mojoj dioptriji. Odgovoreno mi je da me liječnik više ne želi pregledati – bila je to kap koja je prelila čašu, te se za pomoć odlučila obratiti HZZO-u.

Kontaktirala je stoga dežurnu službu Zavoda.
– Razgovarala sam s dva agenta, jako ljubazna, oba su mi potvrdila da su moja prava ugrožena, te da takva ponašanja i uvjeti poliklinike nisu u skladu s obvezama iz ugovora sa Zavodom. Ne smije se uvjetovati davanje dioptrije, dapače, rekli su mi da su već imali ranije prijave zbog traženja nadoplate pregleda u iznosu od sto kuna – rečeno joj je da svoje iskustvo pošalje pisanim putem, dakle mailom, no i u povjerenju joj je dodano da se strpi jer inspektori trenutno ne izlaze na teren.
Zašto su se odlučili na ovakav potez, pokušali smo saznati i od same poliklinike, no na naš službeni upit nisu odgovorili.

HZZO: ‘Osiguranik mora dobiti nalaz!’
Iz HZZO-a su nam u očitovanju na ovaj slučaj potvrdili da svaki pacijent ima pravo dobiti nalaz, a pojasnili su i naplaćivanje dodatnih 100 kuna.

– Poliklinika za oftalmologiju “Oftalma” Split ugovorni je partner HZZO-a. Naplaćivanje ugovorene zdravstvene zaštite od osigurane osobe ili “paušalne nadoplate za pregled uz uputnicu” smatra se povredom ugovornih obveza ako se ne radi o naplati participacije (sudjelovanja u troškovima zdravstvene zaštite) za osobe koje nemaju ugovoreno dopunsko zdravstveno osiguranje.

Osnovom uputnice izabranog doktora, doktor medicine, specijalist, po izvršenom pregledu ima obvezu izdati nalaz osiguranoj osobi HZZO-a te uredno voditi i čuvati medicinsku dokumentaciju. Vezano uz izdavanje epidemioloških uputa možemo reći da spomenuto nije u nadležnosti HZZO-a već Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

HZZO će zatražiti očitovanje od ugovorne zdravstvene ustanove Poliklinike “Oftalma” zbog spomenutog postupanja te provesti kontrolu na način primjeren epidemiološkim prilikama i uvjetima u kojima se nalazimo – stoji u njihovom priopćenju.

Preuzeto iz: https://slobodnadalmacija.hr/