Rast narudžbi, posjetitelja i popularnosti – opti sajam na početku godine oduvijek je predstavljao uspješan poticaj za novu poslovnu godinu, a na ovogodišnjem izdanju je zabilježeno čak 27.500 posjetitelja iz 81 zemlje svijeta. Posjetitelji su naručili prezentirane proizvode u iznosu od preko € 152.9 milijuna u tri dana sajma. Konačni dojam i posjetitelja i izlagača bio je izuzetno pozitivan. Sajam je dobio najviše ocjene “izvanredno do dobro” od 95,3% (posjetitelji) i 91,7% (izlagači).Zabilježen je porast od 8% u broju posjetitelja, a većina njih (63%) su bitni stručnjaci iz industrije. To su rezultati ankete provedene među posjetiteljima na opti-ju 2016.

„Opti je “rasturio” cijeli sektor. Sa svojim brzim tempom, opti donosi veliki zamah u novoj poslovnoj godini. Omiljeni događaj za sve u optičkoj industriji zbog svog naglaska na kvalitetu i kreativni duh ali i zbog svoje neusporedive gotovo obiteljske atmosfere. Opti pokreće nove trendove jer je sajam fleksibilan u zadovoljavanju potreba tržišta i postavljanju novih poticaja “, kaže Dieter Dohr, izvršni direktor i predsjednik GHM Gesellschaft für Handwerksmessen mbH. “Opti je čvrsto tlo za sve stručnjake u optičkoj industriji iz Europe i sve više iz cijelog svijeta. U međuvremenu, svi znaju da je München na vrhu ljestvice.”
Ovaj međunarodni razvoj sajma se također može vidjeti iz činjenice da se opti koristi kao europska pozornica za razmjenu tržišnih brojki, razvoja i regulatornih tema. Na primjer, Europska industrijska udruga EUROM se po prvi puta sastala upravo na opti-ju. Članovi Europske krovne organizacije za optičare i optometriste, Europsko vijeće optometrije i optike (ECOO) su se također susreli na događaju.


70,3% posjetitelja je potvrdilo u anketi da je sajam ključan za njihovu kupnju proizvoda i odluke o naručivanju. Prema upitniku, odlučujući faktori zadovoljstva sajmom su “prisutnost lidera na tržištu”, “cjelovitost i širina proizvoda izlagača”, i “međunarodna priroda izlagača.” Činjenica da je 576 izlagača ispunilo ova tri kriterija pokazuje i rezultat za pitanje “zadovoljstvo sajmom” koje je označilo čak 95,3% posjetitelja, kao što je već spomenuto. Po prvi put u 2016., bilo je više međunarodnih nego nacionalnih izlagača u Münchenu (52%: 48%).


Dva nova dodatka portfelja sajma su također naišli na vrlo pozitivan prijem. Više od dvije trećine posjetitelja dalo je vrhunske ocjene fokus temi “digitalne optometrije” i premijeri novog !HOT područja u dvorani C1. Ovo područje, s više od 60 tvrtki uz 120 samostalnih modnih brandova u YES području, čini Opti-dizajn Komoru.
Kao rezultat širenja izložbenog centra u Münchenu na dvije dodatne dvorane, koje će biti dostupne za opti 2019. godine, raspored za 2017. godinu mora biti pomaknut za jedan dan. To znači da će se održati u subotu, nedjelju i ponedjeljak – od 28. siječnja do 30. siječnja 2017. u Münchenu.

Dojmovi o opti-ju 2016:
Josef May, predsjednik njemačke udruge visoke-tehnološke industrije SPECTARIS:
“Iz prespektive izlagača, mi smo jako zadovoljni s ovogodišnjim opti sajmom. Imali smo puno prometa na našim izložbenim štandovima. Međunarodni prijem je također bio vrlo dobar. Osjećali smo da su posjetitelji bili stvarno zainteresirani za sajam i što se događa, te su u potrazi za novim stvarima i inovacijama. Bilo je dosta i pozitivne energije za podršku uspješnoj prodaji i prenošenje iskustva vida korisnicima koji nose kontaktne leće i naočale. ”
Oliver Fischbach, potpredsjednik EUROM1 (Europska federacija optičke industrije):
“Opti je savršena pozornica za ugostiti europske proizvođače jer oni uvijek uživaju u međunarodnoj pozornosti. To je snažna motivacija i odmah je na početku godine za pozitivan razvoj poslovanja.”
Thomas Truckenbrod, predsjednik Središnjeg saveza očnih optičara i optometrista (ZVA):
“Opti je napokon postao punoljetan. Savršeno je organiziran i razlikuje se s motiviranim izlagačima i sveobuhvatnim stručnim programom. Posjetitelji su sve više zainteresirani za tehničke teme, što se jasno vidi iz broja gledatelja na Opti Forumu. Začuđujuće je da su optičari zainteresirani za sve što mogu učiniti sa svojom uslugom, bez obzira da li su to uređaji, oprema ili naočalne leće. Posebno sam bio zadovoljan što sam vidio mnogo mladih ljudi koji žele saznati više o našoj profesiji. ”
Više: www.opti.de