Jeste li razmišljali kakvo će biti tržište naočalne optike u narednih pet godina? Nadajmo se samo da nama ne prognoziraju isto što i Velikoj Britaniji… FLEKSIBILNI OPTIČARI SU JAHAČI OLUJE javlja Mintel
(Odnosi se na tržište Velike Britanije)
Tržište optičkim dobrima će sporije rasti u narednih pet godina nego u proteklih pet, javlja poznata istraživačka organizacija za maloprodaju Mintel.
U ovom novom izvješću analitičari predviđaju da će se tržište naočalnih i kontaktnih leća te očnih pregleda povećati za 7% do 2012 u odnosu na rast od 22% tijekom 2002-2007. Ipak, u realnim terminima prognoza je da će doći do malog pada cijena od 1% u odnosu na 2007.
˝Ovo nije iznenađujuće ako uzmemo u obzir da je potražnja na tržištu optičkih dobra relativno ujednačena˝, rekao je zastupnik istraživačke organizacije, ˝ s obzirom na to da je konkurencija na tržištu velika.˝
˝Oprez potrošača, i sporo rastuća ekonomija bi mogli dodatno oslabiti potražnju.˝, izvješće upozorava, ˝Ova činjenica, zajedno sa jakom konkurencijom i porastom općih troškova će dodatno otežati život optičarima u 2008-09. Očekuje se da će puno velikih tvrtki pokušati učvrstiti svoju tržišnu poziciju, srezati neumjerne troškove i pripremiti se za oluju.˝
Usprkos tome, većina optičarskih lanaca je fleksibilna i može izdržati do oporavka tržišta, stoji u izvještaju. Rast Britanskog optičkog tržišta je potisnut povećanjem besplatnih očnih pregleda i porastom raspoloživosti jednokratnih kontaktnih leća koje ne trebaju otopine za čišćenje- ukratko, u zaključku izvještaja stoji ˝ aktivnosti na optičkom tržištu su u padu dok ne dosegnu tržišni udio radije nego da se tržište beskonačno širi.˝
Ipak, zadnje dvije godine su bile dobre, javlja Mintel, sa rastom 9.2% (6.4% sa izdvojenom inflacijom) što vodi do vrijednosti tržišta od 2.656m funti u 2007.
Prozvođači/brendirane naočalne leće su preuzele tržište jer su maloprodavači bili uspješni u uvjeravanju potrošača u pratnju sve više rastuće modne industrije, te s time sofisticiranijih leća. Prosječne prodajne cijene su porasle.
Iako, Mintel daje na znanje da je ovo bila neka vrsta loše odrednice, sa istraživanjem da četiri od deset potrošača nerado odlazi u optike zbog primjećene cijene.
Kontaktne leće su također preplavile tržište, zaključuje se u tržištu, zbog novog razvitka proizvodnje i intezivnim marketingom. Mintel javlja da se prodaja kontaktnih leća povećala za 12.5% od 2005-2007 , tj.povećala do 450m funti.
Mintel vjeruje da ˝Top 5˝ sada drži većinu tržišta, sa Specsavers Opticians koji drže lavovskih 22%, nakon kojih slijedi D&A i Vision Express sa 9%, Boots Opticians 7%, te Optical Express 4%.